- กรกฎาคม 23, 2020
- คณะศิลปศาสตร์
- Loo, D. B., Trakulkasemsuk, W., & Zilli, P. J. (2019). Examining power through social relations in teachers’ discourse about intercultural education. Intercultural Education, 30(4), 398-414. DOI: 10.1080/14675986.2018.1540110
- Trakulkasemsuk, W. (2018). English in Thailand: Looking back to the past, at the present and towards the future. Asian Englishes, 20(2), 96-105.
- Lieungnapar, A., Watson Todd, R., & Trakulkasemsuk, W. (2017). Genre induction from a linguistic approach. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 6(2), January, 319-329. http://dx.doi.org/10.17509/ijal.v6i2.4917 http://ejournal.upi.edu/index.php/IJAL/article/view/4917/3511
- Ploywattanawong, P., & Trakulkasemsuk, W. (2014). Attitudes of Thai graduates toward English as a lingua franca of ASEAN. Asian Englishes, 16(2), 141-156. http://dx.doi.org/10.1080/13488678.2014.910902
- Richard Todd, เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์, ปัญจพร พจนปัญญา, วรรณภา ตระกูลเกษมสุข, ณัตจิรี จาตุรพิทักษ์กุล, ดวงใจชนก พรรษา, Stuart Towns, ผ่องเพชร พงษ์ศาสตร์, ขนิษฐา พิบูลย์คณารักษ์, และ นวิยา จันจุฬา. (2562). สุดยอดกิจกรรมการประเมินผลวิชาภาษาอังกฤษ. กรุงเทพฯ: คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี.
- Trakulkasemsuk, W. (2012). Thai English. In Louw, E.-L. & Hashim, A. (Eds.), English in Southeast Asia: Features, Policy and Language in Use, xiv (pp. 101-111). Amsterdam: John Benjamins. https://doi.org/10.1075/veaw.g42.10tra
- English as a Lingua Franca
- World Englishes
- Thai English
- English communication and Intercultural communication
- Discourse analysis